Оның ішінде, жергілікті бюджеттерге салық түсімдері 3,3%-ға, ал Ұлттық қорға-55%-ға өсті
Қазақстан Республикасының Бюджет кодексіне сәйкес жергілікті атқарушы органдардың (ауылдың, ауданның, қаланың, облыстың) бюджеттері және тиісті заңмен бекітілетін республикалық бюджет бекітіледі, орындалады және дербес болып табылады. Талдамалық ақпарат ретінде бекітуге жатпайтын мемлекеттік және шоғырландырылған бюджет де қалыптастырылады.
Мемлекеттік бюджет олардың арасындағы өзара өтелетін операциялардыесепке алмай, республикалық және жергілікті бюджеттерді қамтиды.
Шоғырландырылған бюджет мемлекеттік бюджетті, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының түсімдері мен шығыстарын олардың арасындағы өзара өтелетін операцияларды есепке алмағанда қамтиды. Еске сала кетейік, мұнай секторы ұйымдарынан түсетін тікелей салықтар Ұлттық қорға түседі.
2019 жылдың бірінші тоқсанының қорытындысы бойынша ҚР шоғырландырылған бюджеті 164,0 млрд теңге тапшылығымен қалыптасты, ал жыл қорытындысы бойынша 635,0 млрд теңге көлемінде профицитке қол жеткізіледі деп жоспарлануда. Өткен жылдың ұқсас кезеңімен салыстырғанда шоғырландырылған бюджет тапшылығы 77,1 млрд теңгеге төмендеді. Дегенмен, КБ-тің кіріс бөлігі 21,6% орындалды, ал бюджеттік шығындардың орындалуы 23,0% деңгейінде. Сондай-ақ, бюджеттің кіріс бөлігінің орындалуы бірінші тоқсанда Ұлттық қордың басқарудан түскен инвестициялық кірістер туралы деректерді әзірге ескермегенін атап өткен жөн. Сонымен бірге, ағымдағы жылдың үш айында Ұлттық қорға салық түсімі 704,4 млрд. теңгені құраса, Ұлттық қордан республикалық бюджетке түскен трансферттер 790,0 млрд. теңге деңгейінде болды.
Елдің республикалық бюджеті үш айда 240,4 млрд. теңге тапшылығымен қалыптасты, бұл өткен жылдың сәйкес кезеңіндегі тапшылықтан 154,0 млрд. теңгеге жоғары. Дефициттің өсуі қаржы активтерін сатып алуға жұмсалған шығыстардың 27,2 млрд. теңгеден 104,7 млрд. теңгеге дейін артуымен байланысты болды.
Жергілікті бюджеттердің профициті 127,0 млрд. теңгені құрады, соған байланысты мемлекеттік бюджет тапшылығы (оның ішінде республикалық және жергілікті бюджеттер) 93,8 млрд. теңгені құрады. Айта кетейік, мемлекеттік бюджет шығыстары өткен жылдың ұқсас кезеңімен салыстырғанда 395,1 млрд. теңгеге артты. Бір жыл бұрын мемлекеттік бюджет профицитке ие болды, ал кірістер шығыстардан 88,4 млрд теңгеге асып түсті.
Кірістер
Ағымдағы жылдың үш айында республикалық бюджеттің кірісі 2 449,5 млрд теңгені құрап, 2018 жылдың бірінші тоқсанымен салыстырғанда 273,2 млрд теңгеге артты. Оның ішінде салықтық түсімдер 20,8% - ға 1 532,0 млрд теңгеге дейін өсті. Сонымен қатар, трансферттер түсімі өткен жылы 882,6 млрд.теңгеге қарағанда өткен жылмен салыстырғанда 877,2 млрд. теңгеге жетті.
Сол кезде 2019 жылдың бірінші тоқсанында жергілікті бюджетке түскен түсімдер 1 064,1 млрд теңгені құрады. Оның ішінде 534,8 млрд.теңге салық түрінде, ал 493,6 млрд. теңге трансферттер түрінде түсті. Сонымен қатар, 2018 жылдың бірінші тоқсанымен салыстырғанда салық түсімдері тек 3,3% - ға өсті, ал трансферттер 21,2% - ға өсті.
Егер салық туралы бөлек айтатын болсақ, мемлекет бойынша түсімдер үш айда 2 771,2 млрд теңгені құрады, бұл өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 23,7% - ға жоғары. Сонымен қатар, жоғарыда атап өткендей, 534,8 млрд.теңге жергілікті бюджеттерге, 1 532,0 млрд. теңге республикалық бюджетке және 704,4 млрд. теңге –Ұлттық қорға түсті.
Шығыстар
Ағымдағы жылдың үш айында жиынтық мемлекеттік шығыстар (шоғырландырылған бюджет) 2 812,4 млрд теңгені құрады, бұл 12 227,5 млрд.теңгеге жылдық бюджеттің 23,0% - на сәйкес келеді. Айта кетейік, 2019 жылға жоспарланған шығыстардың 53,5% – ы бюджеттің әлеуметтік баптарына-әлеуметтік көмек пен қамтамасыз етуге (3,2 трлн теңге), білім беруге (2,2 трлн теңге) және денсаулық сақтауға (1,2 трлн теңге) тиесілі. Сонымен қатар, қаңтар-наурызда аталған баптар бойынша шығыстар 1 625,1 млрд теңгені немесе кезең ішіндегі барлық шығыстардың 57,8% - ын құрады.
Талдау материалдарын кез келген пайдалануға тек afk.kz дереккөзіне гиперсілтеме болғанда ғана жол беріледі.